Audiovizuální modul v učitelském pracovišti
Stále více učitelských pracovišť je vybavováno audiovizuálním vybavením.
Možnost převodu zvuku a obrazu z používaných zdrojů zvuku a
obrazu (DVD a přehrávač DVD, CD, různých přehrávačů, internet, někdy ještě i
magnetofon, videopřehrávač...) do profesionálního ozvučení učebny a vytvoření obrazu
zpravidla prostřednictvím dataprojektoru na projekční plochu (plátno, interaktivní tabule)
ale také "LCD, plazma"...) má různá řešení.
Jsou profesionální řešení ozvučení učebny, ale i jiná jednodušší, které jsou i cenově
výhodnější, nemají však takovou výkonnost a kvalitu zvuku. |
|
Skříňka pro vybavení audiovideo v učitelském pracovišti/ /AV
technika/
Skříňka pro audio-video techniku obsahuje zpravidla DVD přehrávač (vidopřehrávač), magnetofon
a především receiver (zesilovač s ovládáním, tuner, vstupy pro příjem signálů z různých
médií a výstupy na zvuku a obrazu.
Uvedené vybavení skříňky pro audio zařízení představuje náročnější řešení ozvučení, které
není vždy nutné.
- pro velikost skříňky je určující velikost zařízení, které především velikost velikosti
odsávacího zařízení
- jeho připojení ke zdroji
|
Specifikace požadavků na vybavení audiovizuální učebny
Dříve, než přijmete rozhodnutí, jaký typ audiovizuálního řešení v odborné učebně chcete
instalovat, je třeba zohlednit více skutečností:
- používané zdroje (přístoje, které budou k zobrazování používány)
- nosiče dat a budoucí vývoj
- nároky na zobrazení (něco jiného stačí na zobrazování schémat a něco jiného je
zobrazovat kvalitní výukové "filmy"
- schopnost učitele ovládat techniku (do značné míry to již řeší řídící jednotky)
- atd.
|