Stručná charakteristika kombinované učebny
Kombinované učebny - fyzika a chemie jsou vhodné tam, kde ve škole není
dostatek prostorů - učeben pro zřízení samostatné učebny fyziky a samostatné učebny chemie.
- učebnu fyziky a chemie budejeme v několika variantách, zejména:
- jen učitel provádí pokusy na svém specializovaném pracovišti
- učitel a žáci provádí pokusy - všichni na svých specializovaných
pracovištích
- učitel provádí pokusy a žáci provádí pokusy v zadní části učebny u
demonstračních pracovišť- učebna je rozdělena na část pro výuku a část
demonstrační
Z hlediska předmětů fyziky a chemie je nutné, aby byla v učebně provedena:
- instalace plynu
- instalace vody a odpadů se speciálním vyústěním pro napojení na laboratorní zařízení a
přístroje
- instalace elektro rozvodů jak ss,st, tak 230V
- vzduchotechniku - odsávání - digestoř
- pomůcky pro provádění pokusů
- speciální nábytek umožňuje uzamykání:
- kahanů a vývodů plynu
- elektrodemonstračních panelů
- vody (výlevky, dřezy, armatury)
- nábytek obsahuje schránky na laboratorní vybavení
- naše učebny umožňují práci se:
- stejnosměrným, střídavým napětím, 230V, tomu odpovídá speciální
elektrozvaděč v katedře učitele
- s plynem - většinou umísťujeme propanbutanovou plynovou bombu do učitelského
pracoviště
- s vodou - umísťujeme pákové baterie, i výtokové armatury s závity 8-13mm (pro
vývěvy a další přístroje a pomůcky
- u žáků i učitele instalujeme demonstrační elektropanely, plynové kahany, dřezy a
rmatury
- stoly vyrábíme ve variantách EKONOM a STANDARD (stoly se liší v
použitém materiálu a v provedení)
- varianta STANDARD se vyznačuje vysokou životností
- revize elektro a plynu na celou učebnu
|
|
Moderní trendy ve vývoji kombinovaných učeben
MODERNÍ PRVKY VE VÝUCE:
- digitalizace (počítačové připojení, propojení s datovými zdroji,...)
- moderní výukové pomůcky
- programy (sofware) pro výuku
- interaktivní pomůcky (tabule, hlasovací zařízení...)
Co je třeba přetvářet:
- nábytkové vybavení
- moderní výukové pomůcky
- vybavení software
- datovou komunikaci (datové rozvody, server, zabezpečení...)
- dosahnout multimediální charakter učebny
- charakter učeben měnit na multimediální
Dodání kombinovaných učeben:
Učebnu můžeme dodat:
- po etapách, částech (např. učitelské pracoviště, dále žákovská pracoviště..... dle
dohody a hlavně finančních možností)
- jako celek nebo dílčími dodávkami
- dílčí dodávky mohou zajistit místní firmy (elektro, plyn, voda ap.) a my dodáme řízení v
podobě projektů celku, koordinace prací ap.
|